RINDU DIA ~


SIAPA SAYANG SAYA??? heee~

Sekarang saya rindu ARWAH TOK WAN saya


Saya still ingat lagi masa saya and siblings kecik2 dulu
Actually, my LATE GRANDFATHER seorang pesawah
Dulu, hidup TOK WAN susah
Mujurlah TOK WAN ada anak-anak yang dah bekerja and salah seorang anak TOK WAN ialah UMMI

Kalau balik kampung dulu, TOK WAN selalu duduk dekat bangku depan rumah tunggu kitorang balik
Sebelum balik kampung, ummi selalu suruh kitorang potong rambut
Ummi kata, TOK WAN tak suka rambut panjang2 and kalu tak nak potong nanti TOK WAN potong sampai botak


Pagi2 TOK WAN pergi sawah
Seperti biasa, kalau kitorang balik kampung
Kitorang yang akan tunggu TOK WAN balik dari sawah seblum zohor
TOK WAN ada satu basikal
NOW, basikal tu dah buruk TETAPI nenek saya masih simpan sebagai kenangan


Lepas balik, TOK WAN akan bersihkan selut2 yang ada kat baju TOK WAN
Kitorang tak pernah jijik dengan TOK WAN tapi, kitorang bangga ada datuk macam beliau
Masih terngiang2 kat telinga saya dialog2 TOK WAN time bersihkan baju2 beliau yang kena selut
"along, angah, fify...mai sat tolong tok wan. tok wan tak boleh keluaq dari kok u ni"
TOK WAN hulurkan tangan
Saya and abang saya try tarik tangan TOK WAN coz kitorang ingat betul
Rupa2nya, TOK WAN saja main2kan kitorang...TOK WAN tarik tangan saya and abang
Kitorang main gurau2 dalam kok u tuh
TOK WAN meninggal sebab apa saya tak tahu
Yang saya ingat, TOK WAN pergi masa ummi and abah pergi umrah
Kesian ummi, tak sempat jumpa TOK WAN
Saya dapat tahu TOK WAN dah takde dari Mak Lang
Mak Lang kejutkan saya dari tidur and kata TOK WAN DAH XDE
9/3/2002 was the last date I kissed TOK WAN

RAYA JADI TAK BEST TANPA GURAUAN TOK WAN TERCINTA !!! ANGAH SAYANG TOK WAN. SEMOGA TOK WAN TENANG DI SANA. UMMI SELALU PESAN HADIAHKAN TOK WAN AYAT2 AL-QURAN.  ANGAH TAK PERNAH LUPA BACA AL-FATIHAH AND YASSIN UNTUK TOKWAN. AL-FATIHAH~
nota kaki : saya simpan gambar TOK WAN tetapi saya sayang nak tayang gambar TOK WAN sebab TOK WAN amat berharga bagi saya. BELIAU satu-satunya dan tiada dua.

0 candies ♥:

 

Copyright by © 2015 .
Edited by ♫ Plum Fragrance Blogspot ♫ Let's go to my website Facebook Xuan Mei Fen